Kaynarca – Pendik – Tuzla metro hatlarının kazma işlemlerini gerçekleştirecek TBM’leri (Tunel Boring Machine – Tünel Açma Makineleri) tünellere indirdi. TBM’lerin kazıya başlaması nedeniyle düzenlenen tören, İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun katılımıyla gerçekleştirildi. Törende, ilk konuşmayı İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin yaptı. Göreve başladıklarından beri Anadolu yakasındaki 7’nci TBM cihazını faaliyete geçirdiklerini belirten Alpkökin, şu bilgileri paylaştı:
“TBM, 53 metre derinlikteki şaftta işletilmeye başlayacak. Daha önce başlatmış olduğumuz şaftlardan biraz farklı. Bunun da sebebi; 2017’de başlayıp sonra durdurulan bu hattı, biz, tekrardan 2020’de buraya 120 milyon kredi bulup başlattığımızda, önümüze koyduğumuzda bu projenin, yer teslim problemleri ve diğer sıkıntılardan dolayı uygulanabilir olmadığını görmemiz. Dolayısıyla hızlıca proje revizyonlarına girip, Pendik’ten işletilmesi planlanan bu TBM’leri Kaynarca’ya aldık.
Bu projemiz, Anadolu yakasının bizce en önemli projesi. Biz, bugün ‘ilk etap’ diye adlandırdığımız, Sabiha Gökçen Havalimanı’na bakanlığımızca yapılan hattı, Kadıköy-Kartal- Tavşantepe ile Marmaray hattına ve Pendik’te deniz yollarına bağlayan, 4,9 kilometre olmasına rağmen, Anadolu yakasının en önemli entegrasyon hattının TBM’lerini başlatıyoruz. Bir diğer deyişle; kentsel ulaşım etkisi açısından bu 4,9 çok çok önemli. 2023’te bu hattımızı açıp Sabiha Gökçen hattını, Marmaray’ı, Kadıköy-Tavşantepe’yi ve deniz yollarını Pendik’te birleştireceğiz.”
İstanbul’un ulaşım konusuyla her zaman meşgul olan bir kent olduğunu aktaran İmamoğlu da konuşmasına, “İstanbul’da, ‘Ulaşım sorununu tümden çözerim’ diyen bir sistem mümkün değil. Dünyanın hiçbir yerinde değil” sözleriyle başladı. “Önemli olan; böylesi büyük kentlerde, süreci en doğru bir biçimde kurgulayıp, en az zaman kaybıyla insanların şehirde daha çok vakit geçirmelerini sağlayan bir sistemi sürece katmak ve verimli kullanmak kenti” diyen İmamoğlu, “Bu anlamda da bizim gibi kentlerin ulaşımdaki en önemli ayağı metro imalatı, raylı sistemler. O bakımdan İstanbul’da bu işe ayrı bir önem veriyoruz. İstanbul’un bu planlamadaki önündeki en önemli engel, belki de İstanbul’un ne yazık ki şehir planlamasıyla ilgili yanılgıları. Yani bir yol haritasının olmayışı” ifadelerini kullandı.